Tekninen lautakunta 2021-2025
6.9.2023
Tila
Kokousnumero | 6/2023 |
---|---|
Kokouspäivä | 6.9.2023 |
Kokouksen alkuaika | 16:30 |
Kokouksen päättymisaika | 19:35 |
Kokouspaikka | Kunnanviraston kokoushuone |
Pöytäkirjan tarkastus
Pöytäkirja on tarkastettu ja todettu kokouksen kulun mukaiseksi. | Kyllä |
---|---|
Tarkastuspäivä | 6.9.2023 |
Pöytäkirja yleisesti nähtävänä
Paikka | Kihniön kunnan tietoverkko |
---|---|
Aika | 07.09.2023 |
Allekirjoittajan nimi | Henna Ala-Kurki |
Allekirjoittajan titteli | Tekninen johtaja |
§ 50 Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
Päätösehdotus |
Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus. Merkitään kokoukseen osallistujat. |
---|---|
Päätöksen lisätiedot |
Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi. Merkittiin kokoukseen osallistujat. |
§ 51 Pöytäkirjan tarkastajien valinta
Päätösehdotus |
Valitaan kaksi pöytäkirjantarkastajaa. Tarkastusvuorossa sovitun käytännön mukaisesti ovat Tiina Jokioja ja Antti Kivioja. Pöytäkirja tarkastetaan 6.9.2023 ja pidetään nähtävänä 7.9.2023 kunnan tietoverkossa. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
§ 52 Mäntyperän energiapuisto; kaavaluonnos
SuunnittelualueSuunnittelualue sijaitseen Kihniön kunnan alueella. Alueella on jo olemassa olevaa tiestöä ja sen läpi kulkee päärata Helsinki-Oulu. Suunnittelualue tulee tarkentumaan hankkeen edetessä muun muassa tehtyjen/tehtävien selvitysten perusteella. Alueelta laadittuja selvityksiä:
Voimalat sijaitsevat noin 7,5 km länteen Kihniön keskustasta. Parkanon kunnan raja on lähimmillään 300 metrin päässä lännessä. Suunnittelualueen ympäristössä asutus on keskittynyt alueen länsipuolelle Kihniön keskustaan ja sen ympärille. Suunnittelualueen ympäristö on harvaan asuttua. Maanmittauslaitoksen maastotietokannan mukaan suunnittelualueelle ei sijoitu yhtään asuin- tai lomarakennukseksi merkittyä rakennusta. Alueella on käytöstä poistettuja turpeennostopaikkoja. Naapurikiinteistöt ovat metsätalouskäytössä. Lähimmät asuin- ja lomarakennukset sijaitsevat yli 1,0 km etäisyydellä tuulivoimaloista. Suunnittelutehtävä ja tavoitteet Mäntyperän Tuulipuisto Oy suunnittelee ”Mäntyperän energiapuistoa” Kihniön kunnan länsireunalle. Suunnittelualue sijoittuu kokonaisuudessaan Kihniön kunnan alueelle. Kihniön kunta on hyväksynyt kaavoitusaloitteen hankkeen osalta kunnanhallituksessa 15.11.2021 (§ 214). Osayleiskaava laaditaan siten, että sitä on mahdollista käyttää tuulivoimaloiden rakennuslupien perusteena MRL:n 77(a) §:n mukaisesti. Kaavahankkeen yhteydessä toteutetaan tarvittavilta osin ympäristövaikutusten arviointimenettely. Osayleiskaava laaditaan oikeusvaikutteisena ja sen hyväksyy Kihniön kunnanvaltuusto. Tuulipuiston tavoitteena on osaltaan edistää ilmastopoliittisia tavoitteita, joihin Suomi on sitoutunut. Osayleiskaavan suunnittelun tavoitteena on toteuttaa tuulivoimapuiston rakentaminen luonnonympäristön ominaispiirteet ja ympäristövaikutukset huomioon ottaen sekä lieventää rakentamisesta mahdollisesti aiheutuvia haitallisia vaikutuksia. Tavoitteena on myös ottaa huomioon muut aluetta koskevat maankäyttötarpeet sekä suunnitteluprosessin kuluessa muodostuvat tavoitteet. Mäntyperän Tuulipuisto Oy:n tavoitteena on toteuttaa Kihniön kunnan Mäntyperän alueella enintään kolmen tuulivoimalaitoksen tuulivoima-alue, jonka kokonaisteho olisi enintään 24 MW. Tuulivoimalaitoksen yksikköteho olisi korkeintaan 8 MW. Tuulivoimalaitosten kokonaiskorkeus olisi enintään 265 metriä ja niiden napakorkeus on 170 m ja roottorin halkaisija 190 m. Kaavaprosessi on edennyt luonnosvaiheeseen jossa voimaloiden paikat ovat tarkentuneet. Luonnoksessa esitetään rakennuspaikat ja muutkin alueiden käyttötarkoitukset, rakentamisen määrä ja luonne sekä määräykset liikenne- ja muiden yleisten alueiden käyttöön. Lisäksi arvioidaan, millaisia vaikutuksia asemakaavalla on suunnittelualueelle ja sen vaikutusalueelle. Esa Säkkinen esittelee asiaa kokouksessa teams-yhteydellä. Liitteet 1-12 |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta hyväksyy osaltaan Mäntyperän Tuulipuisto Oy:n kaavaluonnoksen ja päättää esittää sitä edelleen kunnanhallitukselle hyväksyttäväksi ja että kunnanhallitus asettaa sen nähtäville sekä pyytää siitä lausunnot. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Tiedoksi | Kunnanhallitus |
Liitteet |
- (1.4Mt)
- (1.8Mt)
- (1.4Mt)
- (1.1Mt)
- (4.3Mt)
- (3.6Mt)
- (1.1Mt)
- (2.9Mt)
- (3.1Mt)
- (4.4Mt)
- (479.4kt)
- (2.0Mt)
§ 53 Lausuntopyyntö Vermassalon tuulivoimapuiston ympäristövaikutusten arviointiohjelmasta
Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY-keskus) pyytää lausuntoa Virtain kaupungin alueelle suunnitellusta Vermassalon tuulivoimapuiston ympäristövaikutusten arviointiohjelmasta. Hankealue sijoittuu Virtain kaupungin keskustaajamasta noin yhdeksän kilometrin etäisyydelle Vermasjärven länsipuolelle. Tuulivoimaloiden kokonaiskorkeus on enintään 345 metriä ja yksikköteho noin 7 - 10 MW. Vaihtoehdossa 1 koko hankealueelle rakennetaan 25 tuulivoimalaa. Vaihtoehdossa 2 hankealueelle rakennetaan 21 voimalaa. Vaihtoehdossa 3 hankealueelle rakennetaan 20 voimalaa. Vaihtoehdossa 0 hanketta ei toteuteta. Tuulivoimapuiston sähkönsiirto on suunniteltu toteutettavan yhdessä joko Ilmattaren Tuuramäen tuulivoimahankkeen kanssa tai Abo Wind Oy:n Myyränkankaan tuulivoimahankkeen kanssa joko 110 kV tai 400 kV ilmajohdolla. YVA-menettelyn on tarkoitus edetä samanaikaisesti alueen kaavoituksen kanssa. Arviointiohjelma löytyy ympäristöhallinnon verkkosivuilta www.ymparisto.fi/vermassalontuulivoimahankeYVA. Lausuntopyyntö liite 16. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta käy asiasta tarvittavan keskustelun ja päättää valtuuttaa rakennustarkastajan antamaan pyydetyn lausunnon määräaikaan mennessä. |
---|---|
Asian kokouskäsittely |
Lausunnossa tulee huomioida kannustus hanketoimijoita yli hanke- ja kuntarajojen käymään vuoropuhelua keskitettyjen siirtoreittien löytämiseksi. Lisäksi lausunto tulee ennen lähetystä toimittaa jakelulla kunnanhallituksen pj, kunnanvaltuuston pj, teknisen lautakunnan pj., kunnanjohtaja ja tekninen johtaja. |
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Liitteet |
§ 54 Poikkeamishakemus
Rakennuspaikka ja sen sijainti: Rakennuspaikka on 4000 m2:n suuruinen rakennuspaikka, jonka kiinteistötunnus on 250-401-54-1. Rakennuspaikka rajoittuu Naarmijärveen noin 72 metrin matkalla. Oheismateriaalina asemapiirros.
Esitetty toimenpide: Poikkeamista haetaan uuden vapaa-ajanrakennuksen 40 m2 rakentamiselle. Rakentamistilanne: Rakennuspaikalla on tällä hetkellä sauna 25 m2 m2, grillikatos 6 m2 ja puuvarasto noin 6 m2. Yhteensä rakennettua kerrosalaa on 37 m2. Uuden vapaa-ajanrakennuksen jälkeen yhteenlaskettua kerrosalaa olisi yhteensä 77 m2. Kiellot, rajoitukset ja kaavallinen tilanne: Kiinteistö sijaitsee kaavoittamattomalla ranta-alueella. Alle 5000 m2 tontilla rakennusoikeus on 125 m2 (vapaa-ajanrakennus, sauna ja aitta) + 30 m2 kylmää varastotilaa+ 30 m2 katosta + 16 m2 savusauna (mikäli palomääräysten mukaiset etäisyydet täyttyvät). Naapureiden kuuleminen: Naapureiden kuuleminen on suoritettu kunnan toimesta. Naapureilla ei ole huomautettavaa asiasta. ( MRL 133§) Poikkeamisen edellytyksen perustelut:
MRL 171§ mukaisesti poikkeamisvalta on kunnalla. Rakennuspaikalle on vuonna 2008 myönnetty Ympäristökeskuksen poikkeamislupa lomarakennukselle 100 m2, saunarakennukselle 25 m2 ja talousrakennukselle 25 m2. Poikkeamishakemuksen on hakenut kiinteistön edellinen omistaja. Poikkeamisluvan jälkeen rakennuksille on haettu rakennusluvat, joista kuitenkin vain saunarakennus on rakennettu. Muiden rakennusten rakennusluvat ovat rauenneet. Lisäksi myöhemmin tontille on rakennettu grillikatos 6 m2 ja puuvarasto 6 m2. Yhteensä tontilla on rakennettu kerrosalaa 37 m2. Uuden vapaa-ajanrakennuksen kerrosala olisi 40 m2. Rakennusjärjestyksen mukaisesti kaavoittamattomalla alueella sijaitsevan alle 5000 m2 tontin rakennusoikeus on 125 m2, joka sisältää vapaa-ajanrakennuksen, saunan ja aitan. Lisäksi saa rakentaa kylmää varastotilaa 30 m2 sekä 30 m2 katosta. Yhteensä rakennettua kerrosalaa sallitaan kyseisen kokoiselle rakennuspaikalle 150 m2. Katosta ei lasketa kerrosalaan. Uuden vapaa-ajanrakennuksen + olemassa olevien rakennusten yhteenlaskettu kerrosala on yhteensä 77 m2. Poikkeamisella ei ylitetä rakennusjärjestyksen mukaista kokonaisrakennusoikeutta tontilla. Poikkeaminen ei aiheuta haittaa kaavoitukselle, kaavan toteuttamiselle tai alueiden käytön muulle järjestämiselle. Poikkeaminen ei myöskään johda vaikutukseltaan merkittävään rakentamiseen tai muuten aiheuta merkittäviä haitallisia ympäristö –tai muita vaikutuksia. Rakentaminen tulee sopeuttaa rantamaisemaan ja muuhun ympäristöön. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta päättää esittää kunnanhallitukselle, että poikkeamiseen suostuttaisiin ja lähettää päätöksen kunnanhallitukselle hyväksyttäväksi. Poikkeamislupapäätös on voimassa 1 vuoden, jonka aikana poikkeamislupaa vastaava rakennuslupa tulee laittaa vireille. Poikkeamislupapäätös on liitettävä rakennuslupahakemukseen. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Tiedoksi | Kunnanhallitus |
§ 55 Talouden osavuosikatsaus 1.1. - 30.6.2023
Talousyksikkökohtaisen toteumaraportin 30.6.2023 mukaan koko teknisen lautakunnan toimintakulujen toteumaprosentti on 51,5 % ja toimintatuottojen toteumaprosentti 50,0% (liite 13). Käsitellään myös Kihniön kunnan omistamien taloyhtiöiden osavuosikatsaukset (liite 14). Käsitellään lisäksi teknisen lautakunnan investointien tilanne ja muutostarpeet. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta merkitsee talousarvion osavuosikatsauksen 01.01. - 30.06.2023 ja taloyhtiöiden osavuosikatsauksen tietoonsa saatetuksi ja saattaa sen kunnanhallituksen ja edelleen kunnanvaltuuston tietoon. |
---|---|
Asian kokouskäsittely |
Talouden osavuosikatsauksen perusteella tekninen lautakunta päättää esittää kunnanvaltuustolle vuoden 2023 investointien muutosta seuraavasti:
|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Tiedoksi | Kunnanhallitus, kunnanvaltuusto |
Liitteet |
- (477.5kt)
- (163.2kt)
§ 56 Talouden toteuma 1.1. - 31.7.2023
Teknisen lautakunnan menojen toteumaprosentti on 57,7 % ja tulojen toteumaprosentti 54,4 %. Toimintakate on 140,5 % (liite 15). |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta merkitsee tiedokseen talouskatsauksen ajalta 1.1. - 31.7.2023. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Liitteet |
- (74.3kt)
§ 57 Investoinnit vuodelle 2024
Talousarvion 2024 raamien määrittämistä varten kunnanjohtaja on pyytänyt tekniseltä lautakunnalta arviota vuoden 2024 investoinneista. Kuntatalouden kannalta aivan lähivuosina pyritään tekemään vain pakolliset nykyistä tasoa ylläpitävät tai kuntastrategian kannalta merkittävimmät investoinnit. Teknisen investoinnit mukailevat taloussuunnitelmaa, mutta investointien oikea-aikaisuuteen ja kohdentamiseen kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Investoinneista merkittävimmät liittyvät rakennuskannan energiatehokkuuden parantamiseen, vuokralaisille annettujen sitoumusten toteutumiseen, liikenneväylien, yleisten alueiden, liikuntapaikkojen ja kiinteistöjen kunnossapitoon. Tekninen lautakunta keskustelee vuoden 2024 sekä vuosien 2025 - 2026 investointitarpeista ja tekee esityksen kohteista. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta käy asiasta tarvittavan keskustelun. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
§ 58 Teknisen toimen kuntastrategian mukaiset tavoitteet vuodelle 2024
Hallintokuntien tulee suunnitella painopisteet ja toimenpiteet kuntastrategian toteuttamiseksi. Teemat, painopisteet, toimenpiteet ja mittarit tulee määritellä niin, että ne voidaan ottaa huomioon vuoden 2024 talousarvion suunnittelussa. Jotta teknisen toimen erityisteemat tunnistetaan, tulisi strategian mukaisten tavoitteiden määrittämisessä osallistaa ja sitouttaa niin luottamushenkilöitä, viranhaltioita että kuntalaisia. Teknisen toimen erityisteemojen tunnistamiseksi kokoonnutaan työpajaan, johon osallistuvat valitut lautakunnan jäsenet, tekninen johtaja, rakennustarkastaja, toimistoinsinööri ja vapaa-aikaohjaaja. Tekninen johtaja kutsuu työpajan koolle talousarvion laadinnan aikataulun huomioiden. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta nimeää omat edustajansa työpajaan ja valtuuttaa työpajaan osallistuvat nimeämään vuoden 2024 erityisteemat ja toimenpiteet kuntastrategiaan teknisen toimen osalta. |
---|---|
Päätöksen lisätiedot |
Tekninen lautakunta nimeää työpajaan koko lautakunnan. |
§ 59 Ajankohtaisasiat
Tekninen johtaja käy läpi meneillään olevia ja ajankohtaisia asioita. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta merkitsee asiat tietoonsa saatetuksi. |
---|---|
Asian kokouskäsittely |
|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
§ 60 Lausunto kunnanhallitukselle tarkastuslautakunnan huomioista arviointikertomuksessa
Kihniön kunnan tarkastuslautakunta pyytää vuoden 2022 arviointikertomuksessaan kunnanhallitusta antamaan valtuustolle kuntalain 121.5 §:ään perustuvan lausunnon toimenpiteistä, joihin arviointikertomus antaa aihetta. Kiinteistöomasuuden salkutus ja kiinteistöstrategia Teknisen lautakunnan osalta tarkastuslautakunta on kiinnittänyt huomiota kiinteistöomaisuuden luokittelun päivitykseen. Tarkastuslautakunta pitää tärkeänä, että kiinteistöomaisuuden salkutukseen liittyvä työ hyödynnetään mahdollisimman hyvin kiinteistöjen hoidossa. Tarkastuslatuakunta on edelleen kiinnittänyt huomiota myös kunnan omistamien kiinteistöjen huomattavaan korjausvelkaan. Tarkastuslautakunta pitää tärkeänä, että korjausvelan pienentämistä tehdään suunnitelmallisesti ja kiinteistöstrategian linjausten mukaisesti. Tarkastuslautakunta korostaa myös kiinteistöstrategian toteutumiseen ja korjausvelan pienentämiseen liittyvän tarkoituksenmukaisen raportoinnin merkitystä. Kihniön kunnassa on laadittu kiinteistöjen salkutus, jossa kiinteistöt on jaettu pidettäviin, kehitettäviin ja luovutettaviin. Kiinteistöluokitus on tehty yleisellä tasolla, perustuen tilatarpeen tyydyttämiseen palveluntuotannon kannalta sekä kiinteistöjen kuntoon. Tekninen lautakunta toteaa, ettei kiinteistöjen salkutus sellaisenaan palvele ja ohjaa kiinteistönpitoa ja on päättänyt päivittää kunnan kiinteistö- ja toimitilastrategian 2024 - 2028. Teknisen lautakunnan ohjaamana strategian laadintatyön perustietovaihe on käynnissä ja tapahtuu viranhaltijatyönä. Strategiassa kiinteistöluokitus tarpeen mukaan päivitetään perustuen kiinteistöjen todelliseen käyttötarpeeseen (nykyinen ja ennuste), laatuvaatimuksiin, kuntoluokitukseen, korjausvelkaan ja taloudelliseen tilanteeseen. Kiinteistöstrategiaan sisällytetään myös toimenpideohjelma kustannusvaikutuksineen. Strategian laadinnan vaiheet ja aikataulu on seuraava: Vaihe 1: Perus- ja lähtötietovaihe 05-09/2023 Vaihe 2: Strategiapajat 10-11/2023 Vaihe 3: Hyväksyminen 12/2023 Vaihe 4: Toimeenpano 1/2024 alkaen Päivitetyn strategian katsotaan parhaiten palvelevan ja ohjaavan operatiivista toimintaa. Teknisten palvelujen laadunvalvonta Tarkastuslautakunta on lisäksi todennut saamansa tiedon mukaan, että teknisissä palveluissa vikailmoitusten ja palvelupyyntöjen läpimenoajat on pyritty ottamaan osaksi laadunvalvontaa. Tarkastuslautakunnan mukaan läpimenoaikojen seuranta on hyvä esimerkki toiminnan laadun mittaamisesta ja pitänyt tärkeänä, että laadun mittaamista kehitetään edelleen. Teknisten palvelujen palvelupyyntöjä on mahdollista tehdä sähköisen huoltokirjan kautta (sisäiset vuokralaiset), sähköpostite tai puhelimitse. Tekninen lautakunta huomioi palvelupyyntöjen läpimenoajan seurannan osaksi kuntastrategian mittaristoa ja kehittää ja täsmentää ilmoituskanaviin liittyvää toiminnanohjausta ja tiedotusta. Johtamisen kehittäminen Tarkastuslautakunta edelleen toteaa, että teknisessä toimessa on tehty johtamisen kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä ja toteaa laadun mittaamisen olevan osa johtamisen kehittämistyötä. Tarkastuslautakunta kannustaa jatkamaan johdon kehittämistyötä. Teknisessä toimessa on käynnistetty elokuussa 2023 teknisten palvelujen palveluntuotannon organisointi ja toimintamalliselvitys. Selvitystyössä selvitetään nykytilanne, analysoidaan ja verrataan verrokkikuntien organisoitumis- ja palveluntuotantomallit ja kustannusrakenteet suhteessa Kihniön tilanteeseen ja tarpeeseen sekä analysoidaan ja vertaillaan vaihtoehtoiset tavat tuottaa palvelut: VE1 nykyisen tuotannon tehostaminen/kehittäminen, VE2 ulkoistaminen ja VE3 hybridi. Nykytilanteen selvittämisessä korostetaan palvelutason määrittelyä, jonka selkiyttäminen ohjaa myös teknisen toimen johtamista - tuotettiinpa palvelut jatkossa millä tahansa palvelumuodolla. Oheismateriaalina tarkastuslautakunnan vuoden 2022 arviointikertomus. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta päättää antaa esityksen mukaisen lausunnon kunnanhallitukselle. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Tiedoksi | Kunnanhallitus |
§ 61 Hallintosäännön päivitys
Kuntalain 90§:ssä säädetään kunnan hallintosäännöstä. Lakiin on tehty päivityksiä liittyen kunnan toimintaan poikkeusoloissa ja häiriötilanteissa. Kuntien on saatettava hallintosääntönsä kuntalain uusitun 90§:n mukaiseksi. Tekninen lautakunta käy osaltaan hallintosääntöä läpi ja tekee siihen tarvittavat muutokset. Liite 17 |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta päivittää hallintosäännön osaltaan ja esittää sitä edelleen kunnanhallitukselle ja kunnanvaltuustolle hyväksyttäväksi. |
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Tiedoksi | Kunnanhallitus, kunnanvaltuusto |
Liitteet |
§ 62 Kihniön kunnan vakuutusten kilpailuttaminen
Vakuutusmeklari Söderberg&Partners Oy on suorittanut Kihniön kunnan ja Kihniön Vesi- ja Lämpö Oy:n vakuutuskilpailutuksen julkisen hankintalain mukaisesti. Tarjoukset pyydettiin kokonaistarjouksena sisältäen omaisuusvakuutukset, toiminnan- ja hallinnon vastuuvakuutukset, tuotevastuuvakuutukset, lakisääteisestä tapaturmavakuutukset, ryhmätapaturmavakuutukset, ajoneuvovakuutukset sekä metsävakuutukset. Kilpailutus julkaistiin Hilmassa 30.6.2023 ja tarjoukset on tullut jättää 25.8.2023 klo 16 mennessä. Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti kaksi tarjoajaa: Pohjola Vakuutus Oy, vertailuhinta 25 050 € If Vahinkovakuutus Oyj, vertailuhinta 25 531€ Tarjouspyynnön mukaisesti valituksi tulee se kokonaistarjous, joka on tarjouspyynnön mukainen ja kokonaishinnaltaan edullisin vertailuhinnaltaan. Tarjousten vertailutaulukko on liitteessä 18. |
|
Päätösehdotus |
Tekninen lautakunta:
|
---|---|
Päätös | Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti. |
Tiedoksi | Kihniön Vesi ja Lämpö Oy |
Liitteet |
- (204.8kt)
Henkilöt
Wiinamäki Petteri | Puheenjohtaja | ||||
Sillanpää Niina | Varapuheenjohtaja | ||||
Romppainen Henna |
Esittelijä
tekninen johtaja
|
||||
Kujansuu Johanna | Pöytäkirjanpitäjä | ||||
Jokioja Tiina | Tarkastajat | ||||
Kivioja Antti | Tarkastajat | ||||
Aho Timo | Osallistujat | ||||
Jokioja Tiina | Osallistujat | ||||
Kivioja Antti | Osallistujat | ||||
Korkiakoski Mika | Osallistujat | ||||
Shemeikka Mika | Osallistujat | ||||
Silvennoinen Erja | Osallistujat | ||||
Vierre Ulla | Osallistujat | ||||
Ojala Janne |
Muu osallistujat
kunnanhallituksen edustaja
|
||||
Shemeikka Olivia |
Muu osallistujat
nuorisovaltuuston edustaja
|