Pöytäkirja on tarkastettu ja todettu kokouksen kulun mukaiseksi. | Kyllä |
---|---|
Tarkastuspäivä | 26.8.2024 |
Paikka | Kihniö |
---|---|
Aika | 27.8.2024 |
Allekirjoittajan nimi | Anna Kiviholma |
Allekirjoittajan titteli | Toimistosihteeri |
Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus. Merkitään kokoukseen osallistujat.
Valitaan kaksi pöytäkirjantarkastajaa. Tarkastusvuorossa sovitun käytännön mukaisesti ovat Nina Niemenmaa ja Janne Ojala. Pöytäkirja tarkastetaan 26.8.2024 ja pidetään nähtävänä 27.8.2024 kunnan tietoverkossa.
Mäntyperän energiapuiston kaavaehdotus on valmistunut. Kaavaehdotuksessa on otettu huomioon luonnosvaiheen jälkeen esille tulleet asiat.
Kaavakonsultti Esa Säkkinen ja hankevastaava Matias Partanen ovat kokouksessa teams-yhteyden välityksellä esittelemässä kaava-asiaa. Tekninen johtaja Henna Romppainen asiantuntijana.
Liitteet 1-18
Kunnanhallitus hyväksyy Mäntyperän Tuulipuisto Oy:n kaavaehdotuksen ja päättää asettaa sen nähtäville sekä pyytää siitä lausunnot.
Asiantuntijoina tämän asian ajan Partanen Matias, Säkkinen Esa ja Romppainen Henna. Asiantuntijat eivät osallistuneet päätöksentekoon asiassa.
Kaavakonsultti Esa Säkkinen ja hankevastaava Matias Partanen ovat kokouksessa teams-yhteyden välityksellä esittelemässä kaava-asiaa. Tekninen johtaja Henna Romppainen asiantuntijana.
Liitteet 19-27
Kunnanhallitus hyväksyy Närhinkankaan tuulivoimapuiston osallistumis- ja arviointisuunnitelman, laittaa osallistumis- ja arviointisuunnitelman nähtäväksi ja pyytää siitä tarvittavat lausunnot.
Asiantuntijoina tämän asian ajan Partanen Matias, Säkkinen Esa ja Romppainen Henna. Asiantuntijat eivät osallistuneet päätöksentekoon asiassa. Poistuivat kokouksesta klo 18.10.
Kihniön kunta on ollut mukana Tuomi Logistiikan järjestämässä työterveyspalveluiden DPS -yhteishankinnassa. Tuomi Logistiikka toimii yhteishankintayksikkönä, joka hankkii sen suoraan tai välillisesti omistaville hankintayksiköille tavaroita tai palveluista taikka tekee näille tavaroita, palveluita tai rakennusurakoita koskevia hankintasopimuksia tai puitejärjestelyjä. Komissio on 3 % hankinnan hinnasta.
Hankinnasta jätettiin tietopyyntö tammikuussa 2024. Ainoastaan Pihlajalinna Terveys Oy vastasi tietopyyntöön. Terveystalo, Mehiläinen ja Lääkärikeskus Aava ilmoittivat, että Kihniön sijainnin vuoksi eivät voi tuottaa lähipalvelua, eivätkä heidän palvelunsa ole laajentumassa tälle alueelle. Pihlajalinna Terveys Oy tuottaa työterveyspalveluita Parkanossa, joten heidän olisi mahdollista järjestää työterveyspalveluita Kihniön kunnalle siten, että Parkanon vastaanottoja hyödynnetään.
Tietopyynnön myötä tuli ilmi työterveyspalveluiden haastava markkinatilanne. Pohdintojen jälkeen Pihlajalinna Terveys Oy vaikutti ainoalta potentiaaliselta sopimuskumppanilta.
Neuvottelujen jälkeen Kihniön kunta päätyi siihen, ettei työterveyspalveluita kilpailuteta Tuomi Logistiikka Oy:n DPS-menettelyn kautta, vaan hankinta tehdään suorahankintana Pihlajalinnalta.
Pihlajalinna jätti tarjouksensa työterveyspalveluiden tuottamisesta sähköpostitse 26.4.2024. Tarjouksen sisällöstä jatkettiin keskustelua yhteisessä palaverissa 13.5.2024. Työterveyspalvelut on tarjottu Pihlajalinnan voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Suunnitelmana on hankkia lakisääteinen työterveyshuolto. Suunnitelman mukaisesti terveystarkastukset tuotetaan mahdollisuuksien mukaan lähipalveluna Kihniössä ja muutoin hyödynnetään Parkanon vastaanottoa ja etäpalveluita.
Hankittavien palveluiden arvo alittaa hankintalain (1397/2016) 25.1 §:n 3 kohdan mukaisen sosiaali- ja terveyspalveluiden kansallisen kynnysarvon 400 000 euroa. Palveluita hankintaan niin, ettei hankintalain mukainen kynnysarvo ylity. Kyseessä on hankintalain sosiaali- ja terveyspalveluiden kansallisen kynnysarvon alittava pienhankinta.
Palveluja hankitaan Pihlajalinna Oyj:lta (y-tunnus 2303024-5, myöhemmin Palveluntuottaja). Palveluntuottajan alustavan tarjouksen mukaan työterveyshoitajan tuntiveloitus on 117,9 € ja työterveyslääkärin tuntihinta 238,6 € (alv 0 %). Sopimus tehdään 1.9.2024 alkaen ja se on voimassa toistaiseksi. Palvelujen hinta määräytyy kulloinkin voimassa olevan työterveyshinnaston mukaisesti. Hankinnan arvo neljälle vuodelle laskettuna on noin 28.000 € ilman Kela-korvausta.
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi päätöksenteon jälkeen. Tarjoukset ja muut hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään Tuomi Logistiikka Oy:n sähköisessä arkistossa. Asiakirjapyynnöt tulee osoittaa osoitteeseen hankintapalvelut@tuomi.fi.
Liite 28 sopimusluonnos ja hinnasto liite 29 (huom. Julkisuuslaki 621/1999)
Kihniön kunnanhallitus päättää hankkia työterveyspalvelut Pihlajalinna Terveys Oy:lta liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.
Pirkanmaan maastoreittipooli hakee kunnalta väliaikaisrahoitusta 2.593,54 euroa Reitistönhuolto -hankkeelle.
Satakunnan Ely-keskus on antanut myönteisen päätöksen hankkeelle. Hankkeen hyväksytty kustannusarvio on 6.700 euroa, josta Ely:n Leader-avustusosuus on 60 %. Väliaikaisrahoitus maksetaan takaisin, kun Satakunnan ELY-keskus on maksanut hankkeen tukiosuuden Pirkanmaan maastoreittipoolille. Hankkeen toteutusaika on 31.12.2024 mennessä.
Kunnanvaltuuston 5.11.2001 § 47 päätöksen mukaan maaseudun kehittämishankkeita (Leader ym.) voidaan väliaikaisesti rahoittaa enintään 16.819 eurolla / hanke. Rahoitus annetaan lyhytaikaisena korottomana lainana, joka on maksettava takaisin välittömästi kun hankkeen toteuttaja on saanut nostaa julkisen rahoituksen, kuitenkin viimeistään 6 kuukauden kuluttua hankkeen toteutuksen päättymisestä.
Liitteenä 30 anomus ja hankkeen rahoituspäätös liite 31
Kunnanhallitus myöntää Pirkanmaan maastoreittipoolille 2.593,54 euron korottoman lainan Reitistönhuolto -hankkeen rahoitukseen. Laina on maksettava takaisin välittömästi, kun Satakunnan ELY-keskus on suorittanut hankkeen loppumaksatuksen.
Katri Toivonen esitti esteellisyytensä käsiteltävään asiaan ja poistui kokouksesta asian käsittelyn ja päätöksenteon ajaksi.
Kunnan valtionosuutta voidaan kunnan peruspalvelujen valtionosuudesta annetun lain 27 §:n mukaan korottaa hakemuksesta harkinnanvaraisesti valtion talousarvion rajoissa, jos kunta ensisijaisesti poikkeuksellisten tai tilapäisten kunnallistaloudellisten vaikeuksien vuoksi on lisätyn taloudellisen tuen tarpeessa.
Sen arvioinnissa otetaan huomioon myös paikalliset erityisolosuhteet. Valtionosuuden korotuksen myöntämisen ehtona on, että kunta on hyväksynyt suunnitelman taloutensa tasapainottamiseksi toteutettavista toimenpiteistä.
Toimenpiteet aikatauluineen ja euromääräisine vaikutuksineen on esitettävä hakemuksessa.
Kunnan peruspalvelujen valtionosuudesta annetun lain 27 §:n 2 momentin mukaan valtionapuviranomainen voi asettaa korotuksen myöntämiselle ja käytölle myös muita kunnan talouteen liittyviä ehtoja. Valtionosuuden korotus voidaan seuraavina vuosina jättää myöntämättä tai se voidaan myöntää alennettuna, jos esitettyjä toimenpiteitä tai asetettuja ehtoja ei ole noudatettu. Mainitun lainkohdan perusteella ministeriö asettaa valtionosuuden korotuksen käytölle seuraavat ehdot hyväksytyn talouden tasapainotussuunnitelman lisäksi:
1. Korotus ei saa aiheuttaa vastaavan suuruista kunnan omassa päätäntävallassa olevien menojen lisäystä. Tämä koskee sekä käyttötalous että investointimenoja. Korotus on tarkoitettu tukemaan kunnan omia talouden tervehdyttämistoimenpiteitä, joihin kunnan on syytä varautua avustuksesta riippumatta.
2. Korotus on tarkoitettu varautumiseen niihin talouden tervehdyttämistarpeisiin, jotka ovat syntyneet kunnan talouden aikaisemman kehityksen johdosta. Tällaisia tarpeita ovat muun muassa varautuminen lainanhoitokustannuksiin, alijäämien kattamiseen ja tiedossa oleviin tuloperusteiden jo tapahtuneisiin muutoksiin.
3. Kunta toteuttaa kuntalain 118 §:n mukaisen arviointiryhmän ehdotuksen mukaiset toimenpiteet palveluiden edellytyksen turvaamiseksi. Edellä mainittu ehto koskee niitä kuntia, joihin on asetettu mainitun lain 118 §:n mukainen arviointiryhmä.
Harkinnanvaraisen valtionosuuden korotukseen on käytettävissä enintään 10 000 000 euroa. Kunnan peruspalvelujen valtionosuudesta annetun lain 45 §:n 2 momentin mukaan korotusta on haettava valtiovarainministeriön päättämään ajankohtaan mennessä.
Hakemukset tulee toimittaa 24.9.2024 klo 16.15 mennessä sähköpostiosoitteeseen kirjaamo.vm@gov.fi tai osoitteeseeen:
Valtiovarainministeriö
PL 28
00023 VALTIONEUVOSTO
Mikäli hakuajan päättymisen jälkeen ilmenee oleellisia muutoksia kunnan talouteen tai muihin hakemuksessa esitettyihin tietoihin liittyen, hakemusta voidaan tarvittaessa täydentää niiltä osin 22.10.2024 saakka. Täydennykset tulee toimittaa samaan osoitteeseen kuin varsinainen hakemus.
Huomioittehan että sähköisestä asioinnista viranomaistoiminnassa annetun lain 8 §:n mukaan sähköinen viesti toimitetaan viranomaiselle lähettäjän omalla vastuulla. Tarkistakaa vastaanottoilmoitus.
Kirjeen liitteenä olevassa hakemuksessa tulee yksilöidä kaikki perusteet ja erityisolosuhteet, joita kunta pitää syynä kuluvan vuoden talouden poikkeuksellisiin ja tilapäisiin vaikeuksiin. Perusteluissa on syytä painottaa sellaisia tietoja, joita ei saada yleisistä tilastoista tai Valtiokonttorille raportoiduista taloustiedoista. Mikäli kunta on hakenut korotusta myös edellisenä vuonna, perusteluissa tulee ilmetä syyt korotuksen hakemiselle peräkkäisinä vuosina.
Hakemuksessa tulee arvioida erityisesti vuoden 2024 tilannetta. Perusteluissa tulee esittää myös ne toimenpiteet, joita kunta on tehnyt tai on tekemässä poikkeuksellisten tai tilapäisten talousvaikeuksien korjaamiseksi.
Kuntien harkinnanvaraisesta valtionosuuksien korotuksesta päättää valtiovarainministeriön esityksestä valtioneuvosto. Kuntien valtionosuuslain 46 §:n6 momentin mukaan korotuksen maksamisen ajankohdasta päättää valtiovarainministeriö. Myönnetyt korotukset maksetaan kuitenkin vuoden 2024 loppuun mennessä.
Oheisena hakulomake
Kunnanhallitus päättää, että Kihniön kunta hakee kuntien harkinnanvaraista valtionosuuden korotusta vuonna 2024.
Kunnanjohtaja esittelee taloustilannetta kokouksessa.
Oheisena toteuma.
Kunnanhallitus merkitsee tiedokseen talouskatsauksen ajalta 1.1.- 31.7.2024
Kihniön kunnalle on saapunut lausuntopyyntö kunnallisvalitukseen kunnanvaltuuston 17.6.2024 pidetyn kokouksen § 8:ssa päätetystä säästöohjelmasta.
Valitus Kihniön kunnanvaltuuston 17.6.2024 kokouksen pykälässä 8 päätetystä säästötoimesta
Kihniön kunnanvaltuusto päätti kokouksessaan 17.6.2024 §8 lopettaa aamu- ja iltapäivätoiminnan osana kunnan talouden sopeuttamisohjelmaa.
Valitamme päätöksestä, sillä päätös on todella lyhytnäköinen, loukkaa lastemme oikeusturvaa ja vaarantaa lastemme hyvinvointia.
Kihniön kunta on mainostanut itseään lapsiperhemyönteisenä paikkakuntana. Aamu- ja iltapäivätoiminnan lopettaminenko on lapsiperhemyönteistä toimintaa?
Miten lasten oikeudet toteutuvat, entä lasten ja huoltajien tasa-arvo?
Pienet, alkuopetuksessa olevat lapset joutuvat lähtemään kouluun kotoa yksin ja joutuvat palaamaan tyhjään kotiin lyhyen koulupäivän jälkeen. Alkuopetuksen oppilailla koulupäivät ovat lyhyitä, keskimäärin neljän tunnin mittaisia. Kihniöllä lyhyimmät päivät ovat kolmen oppitunnin mittaisia, jolloin koulupäivä päättyy jo klo 11.40.
Koulukuljetuksessa olevien lasten koulumatka kestää kunnan sisällä pisimmillään noin 30 minuuttia, kävellen koulumatkan kulkevat voivat olla kotona viidessäkin minuutissa.
On täysin kohtuutonta, että koululaiset joutuvat olemaan yksin kotona useita tunteja joka koulupäivä! Lisäksi suuri osa kouluvuodesta on pimeää aikaa, joka pelottaa monia lapsia.
Kaukana on se aika, jolloin isovanhemmat, sedät, tädit, piiat ja rengit asuivat saman katon alla, kasvattivat talon lapsikatrasta yhdessä huoltajien kanssa ja kotona oli aina joku aikuinen.
Yksinhuoltajat ovat hyvin epätasa-arvoisessa asemassa verrattain ns. ydinperhemalliin. Yksinhuoltajalla ei ole mahdollisuutta yrittää järjestellä työvuoroja toisen huoltajan kanssa niin, että toinen on aina kotona lapsen kanssa.
On myös tilanteita, jossa toinen huoltaja on töissä ja toinen on niin sairas, että ei ole kykenevä huolehtimaan lapsesta. Näin ollen lapselle ei ole ns. turvallista paikkaa aikuisen valvovan silmän alla.
Mainittakoon, että oikeus työntekoon on ihmisoikeus. Lisäksi yhteiskunnan kantokyvyn vuoksi on erityisen tärkeää, että ihmiset käyvät töissä.
Vaikka Suomen laissa ei määritellä ikää, jolloin lapsen voi jättää yksin, niin lapsen suojana ovat lastensuojelulaki ja laki heitteillejätöstä.
”14 § Heitteillepano
Joka saattaa toisen avuttomaan tilaan tai jättää sellaiseen tilaan henkilön, josta hän on velvollinen huolehtimaan, ja siten aiheuttaa vaaraa tämän hengelle tai terveydelle, on tuomittava heitteillepanosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.” Lähde: finlex.fi
Lapsenoikeudet.fi –sivustolla kiteytetään lapsen oikeusturvasta seuraavasti:
”Parasta oikeusturvaa lapsille onkin se, että kasvuympäristö tukee lapsen hyvinvointia ja kasvua, eikä lapsen oikeuksia alun pitäenkään loukata. Lapselle hyvä kasvuympäristö tarkoittaa esimerkiksi turvallisia tiloja, lapsen ja perheen tarpeisiin sopivia palveluja sekä lapsen iän ja kehitystason huomioivaa ja lasta arvostavaa vuorovaikutusta.”
Vielä muutama kommentointi lapsen oikeuksien tiivistelmässä (https://www.unicef.fi/tyomme/lapsen-oikeudet/lapsen-oikeuksien-sopimus/lapsen-oikeuksien-sopimus-tiivistettyna/) esitettyihin kohtiin:
3. Lasta koskevissa päätöksissä on aina ensisijaisesti harkittava lapsen etu.
- Millä perusteella aamu- ja iltapäivätoiminnan lopettaminen on lasten etu?
5. Valtion on kunnioitettava vanhempien tai muiden lapsen huoltajien vastuuta, oikeuksia ja velvollisuuksia lapsen kasvatuksessa.
- Miten Kihniön kuntapäättäjät kunnioittavat huoltajien vastuuta ja velvollisuutta lopettamalla välttämättömän lapsiperheiden palvelun, jota huoltajat käyttävät taatakseen lapselleen turvallisen paikan koulupäivän päätyttyä, ja täten kantavat vastuunsa.
18. Vanhemmilla on ensisijainen ja yhteinen vastuu lapsen kasvatuksesta ja kehityksestä lapsen edun mukaisesti. Valtion on tuettava vanhempia lasten kasvatuksessa.
- Miten päätös aamu- ja iltapäivätoiminnan lopettamisesta tukee huoltajia lasten kasvatuksessa?
Eikö Kihniön kuntapäättäjät halua uusia perheitä paikkakunnalle? Eikö Kihniön kuntapäättäjät välitä siitä, jos lapsiperheitä muuttaa toisille paikkakunnille, joissa lapset huomioidaan palveluissa ja heistä ollaan kiitollisia?
Millainen kunta hylkää lapsiperheensä, tulevaisuutensa?
Kihniössä 14.7.2024
6 kuntalaista
Kunnanhallitus antaa lausunnon:
Kihniön kunnan päätös lopettaa koululaisten aamu-iltapäivätoiminta osana talouden sopeuttamista kuuluu kunnan itsehallinnon piiriin arvioida omia taloudellisia voimavarojaan. Aamu- ja iltapäivätoiminta ei ole laissa määrättyä kuntien pakollista toimintaa.
Kihniön kunnan on sopeutettava talouttaan 2 vuoden aikajaksolla noin miljoona euroa, mikä on valtava ponnistus pienelle kunnalle. Koulutuksen järjestäjänä Kihniön kunta ei voi ottaa vastuuta valituksessa esitetyistä epäkohdista ja korostaa, että kunta toimii lainsäädännön puitteissa.
Päätöksellä on pyritty turvaamaan kunnan lakisääteisiä palveluja lapsille.
Kunnanjohtaja esittelee ja antaa informaatiota vireillä olevista ja valmisteluun tulevista ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.
Kunnanhallitus käy asiasta tarvittavan keskustelun ja merkitsee asian tiedokseen.
Sivistys- ja hyvinvointilautakunta käsittelee vastaavan asian 4.9.2024 kokouksessaan.
Kunnanhallitus:
Kunnalla on etuostolain (5.8.1977/608) 1 §:n mukaan etuosto-oikeus kunnassa sijaitsevan kiinteistön kaupassa maan hankkimiseksi yhdyskuntarakentamista varten sekä virkistys- ja suojelutarkoituksia varten. Etuosto-oikeus tarkoittaa kunnan oikeutta lunastaa myyty kiinteistö myyjän ja ostajan sopimasta kauppahinnasta. Etuostoa käytettäessä kunta asettuu ostajan sijaan saaden kaupan kohteena olevan alueen omistukseensa kauppakirjan mukaisilla ehdoilla.
Kunnan on lisäksi korvattava ostajalle kauppaan liittyvät suoranaiset kulut sekä suoritettava kustannuksille korkolain (633/1982) 3 §:n 2 momentin mukainen korko. Etuostolain 21 §:n mukaan kunnanhallitus päättää etuosto-oikeuden käyttämisestä. Päätös on tehtävä ja siitä on ilmoitettava kirjaamisviranomaiselle eli maanmittauslaitokselle kolmen kuukauden kuluessa luovutuskirjan oikeaksitodistamisesta.
Päätös on annettava viivytyksettä todisteellisena tiedoksiantona ostajalle ja myyjälle.
Oheisaineistona kiinteistönluovutusluettelo
Kiinteistönluovutusilmoituksia:
17 kiinteistönluovutusilmoitusta
Kunnanhallitus merkitsee kiinteistönluovutukset tiedokseen ja päättää, ettei se käytä etuosto-oikeuttaan.
Viranhaltijapäätökset:
Kunnanjohtaja § 7
Talous- ja hallintojohtaja §
Talouspäällikkö § -
Pöytäkirjat:
Sivistys- ja hyvinvointilautakunta 25.6.2024
§ 59 Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
§ 60 Pöytäkirjan tarkastajien valinta
§ 61 Määräraha- ja organisaatiomuutos sivistys- ja hyvinvointilautakunnan alaisiin siivouksen tukipalveluihin
§ 62 Suomen kielen ja kirjallisuuden lehtorin virka Kihniön yhtenäiskoulussa
Sivistys- ja hyvinvointilautakunta 12.8.2024
§ 63 Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
§ 64 Pöytäkirjan tarkastajien valinta
§ 65 Muutos koulukuljetuksen myöntämisen päätökseen
§ 66 Lausunto kunnanhallitukselle tarkastuslautakunnan huomioista arviointikertomuksessa
§ 67 Kotoutumislain kokonaisuudistus (KOTO24)
§ 68 Viranhaltijapäätökset
§ 69 Ilmoitus- ja muut asiat
Tekninen lautakunta 21.8.2024
§ 51 Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
§ 52 Pöytäkirjan tarkastajien valinta
§ 53 Mäntyperän energiapuisto; kaavaehdotus
§ 54 Närhinkankaan tuulipuisto; Osallistumis- ja arviointisuunnitelma OAS
§ 55 Talouden toteuma 1.1. - 30.6.2024
§ 56 Määräraha- ja organisaatiomuutos teknisen lautakunnan alaisuuteen siirtyviin siivouksen
tukipalveluihin
§ 57 Lausunto kunnanhallitukselle tarkastuslautakunnan huomioista arviointikertomuksessa
§ 58 Kuuleminen ennen tuomitsemista / kiinteistö RN:o 250-407-9-91
§ 59 Määräys järjestettyyn jätteenkuljetukseen liittymiseksi / kiinteistö RN:o 250-401-24-2
§ 60 Määräys järjestettyyn jätteenkuljetukseen liittymiseksi / kiinteistö RN:o 250-405-19-2
§ 61 Uhkasakkomenettelyn raukeaminen / kiinteistö RN:o 250-407-9-135
§ 62 Uhkasakkomenettelyn raukeaminen / kiinteistö RN:o 250-401-2-36
§ 63 Uhkasakkomenettelyn raukeaminen / kiinteistö RN:o 250-401-6-5
§ 64 Uhkasakkomenettelyn raukeaminen / kiinteistö RN:o 250-403-1-84
§ 65 Uhkasakkomenettelyn raukeaminen / kiinteistö RN:o 250-403-22-40
§ 66 Kuntalaisaloite / Kihniön kunnan on päivitettävä rakennusjärjestyksensä uusia mökkiläisiä houkuttelevaksi
§ 67 Ajankohtaisasiat
§ 68 Hurulan kiinteistön myynti
§ 69 Mansikkamäen kiinteistön myynti
Kunnanhallitus merkitsee saapuneet päätökset ja pöytäkirjat tiedokseen sekä päättää, ettei se käytä otto-oikeuttaan.
Saapuneet:
1. Pirkanmaan ELY: Työllisyyskatsaus heinäkuu 2024, Kihniö työttömyysprosentti 7,4
2. Kuntalaisaloitteet 25.6. ja 12.8.2024 jätetty kuntalaisaloitepalvelussa.
Kunnanhallitus merkitsee ilmoitusasiat tiedoksi.
Kuntalaisaloitteet kunnanhallituksen / teknisen lautakunnan valmisteluun